kostel Zvěstování Páně (u kapucínů), 19.00

Čas: 19:00
Vstupenky objednávejte ještě dnes na této stránce

Účinkující: 

Gabriela Eibenová / soprán

Gabriela Eibenová
Sopranistka Gabriela Eibenová je renomovanou zpěvačkou v oblasti interpretace staré hudby. Vystudovala Pražskou konzervatoř, teorii a provozovací praxi staré hudby na Masarykově univerzitě a historickou interpretaci na JAMU. Se svým manželem, varhaníkem a dirigentem Adamem Viktorou, založila hudební soubor Ensemble Inégal, který se profiluje především jako propagátor díla českého barokního skladatele Jana Dismase Zelenky. Zpívala téměř v celé Evropě, v Izraeli, Libanonu i Japonsku. Na svém kontě má více než 40 CD nahrávek. Působí jako lektorka zpěvu na mistrovských kurzech specializovaných na interpretaci staré hudby. Je zakladatelkou festivalu Rosa Bohemica, jenž pomocí hudby oživuje a rozeznívá prostory se silným geniem loci.

Lenka Cafourková Ďuricová / soprán II

Lenka Cafourková Ďuricová / soprán
Sopranistka Lenka Cafourková Ďuricová vystudovala zpěv na Janáčkově akademii múzických umění v Brně u profesorky Natálie Romanové-Achaladze. Své pěvecké vzdělání si během studií rozšířila na Mistrovských pěveckých kurzech u Petra Dvorského, Gabriely Beňačkové a Reginy Renzowé Jürgens. Již během studia byla v roce 2010 vybrána jako sólistka prestižního koncertu mladých talentů „Morgenstern“ ve Vídni. O rok později již hostovala v Národním divadle v Brně jako Pamina v české pohádce „Papageno hraje na kouzelnou flétnu“ (podle slavné Mozartovy opery). V rámci studia ztvárnila roli Popelky ve „Veselohře na mostě“ od Bohuslava Martinů, roli Angeliky v opeře „Suor Angelica“ Giacoma Pucciniho a roli Mařenky v „Prodané nevěstě“ Bedřicha Smetany. S tou úspěšně debutovala v roce 2013 v Moravském divadle v Olomouci, kde jí dramaturgie nabídla i ztvárnění postavy Vendulky v další Smetanově opeře „Hubička“ (2015). Z dalších úspěšných operních inscenací jmenujme ještě postavu La Folie komické opery „Platée“ francouzského barokního skladatele Jeana Philippa Rameau na Hudebním festivalu Znojmo (2014). Za tuto postavu byla dokonce jmenována v širší nominaci na cenu Thálie. O dva roky později na stejném hudebním festivalu zazářila po boku Adama Plachetky jako Zerlina v Mozartově opeře „Don Giovanni“. Lenka Cafourková Ďuricová se věnuje bohatě i koncertní činnosti. Je laureátkou Písňové soutěže Bohuslava Martinů v Praze. Rovněž je vyhledávanou interpretkou hudby starých Mistrů. Od roku 2011 trvale spolupracuje s „Czech Ensemble Baroque“ (zabývající se stylovou interpretací starších slohových období), od roku 2015 s vokálně- instrumentálním souborem „Ensemble Inégal“ a od roku 2017 rovněž s pražským barokním orchestrem „Collegium 1704". S těmito tělesy již natočila několik CD. K jejím uměleckým úspěchům patří také koncertní tournée v Číně (2016) a sólový debut na Pražském jaru (2017).

Václav Karel Jeřábek / bas

Václav Karel Jeřábek / bas
Václav Jeřábek je rodák z Třeště, kde studoval hru na klavír, flétnu a trubku. Zde se rovněž začal věnovat zpěvu. V roce 2009 se stal členem operního souboru Janáčkova divadla v Brně a v roce 2011 členem Českého filharmonického sboru Brno. Téhož roku začala jeho spolupráce s dirigentem Romanem Válkem a Czech Ensemble Baroque, v níž pokračuje i v současnosti. V roce 2012 se účastnil Letní školy barokní hudby v Holešově. V tomto vzdělávání pokračoval i v následujících letech, což vyústilo v řadu sólových výstupů na závěrečných koncertech, masterclass s Adamem Plachetkou či hodiny u Jeana-Francoise Lombarda. V roce 2014 zahájil dodnes trvající spolupráci s Adamem Viktorou a Ensemble Inégal. V roce 2018 spolupracoval s Tomášem Hanzlíkem a Ensemble Damian a také s Collegium Marianum, s nimiž jej pojí společné projekty i v současnosti. O rok později zahájil spolupráci s Cappella Marianna, v níž také pokračuje i nyní. V roce 2020 vystupoval v Divadle Josefa Kajetána Tyla, a to v opeře Korunovace Poppey od Claudia Monteverdiho. Od roku 2021 spolupracuje s dirigentem Jaroslavem Martináskem. V roce 2022 měl tu čest si zazpívat ve Švýcarsku s Gstaad Festival Orchestra pod vedením dirigenta Jaapa van Zwedena na festivalu Gstaad Menuhin Festival. Od roku 2022 vystupuje v ansámblu Le nuove musiche s uměleckým vedoucím Jakubem Mitríkem. Každoročně ho lze vidět i na koncertech s dirigentem Zdeňkem Klaudou a L'Armonia Terrena nebo s orchestrem Czech Virtuosi.

Cappella Ornamentata

Cappella Ornamentata
Capella Ornamentata, jehož název bychom mohli přeložit jako „kaple ozdobená“ nebo „zpěvy ozdobené“, založil v roce 2007 hráč na cink Richard Šeda. Hlavním posláním ansámblu je snaha o autentickou interpretaci převážně duchovní hudby 16. a 17. století a prezentace v České republice zatím méně známých dechových nástrojů jako je cink, sackbut (renesanční trombon) a dulcian. Jeho členové působí v renomovaných českých i zahraničních souborech staré hudby. Má na svém kontě řadu vystoupení na prestižních domácích i zahraničních festivalech. V České republice jsou to například festivaly Concentus Moraviae, Svatováclavský hudební festival, Letní slavnosti staré hudby, Lednicko-Valtický hudební festival a další. Ze zahraničních festivalů jmenujme Utrecht Music Festival, Tage der Alte Musik Regensburg, Uckemärkische Musikwochen a další. Do svých projektů zve i zahraniční hudebníky a prezentuje se v rozhlasovém a televizním vysílání (Terra Musica, záznamy z koncertů). Spolupracovali na tvorbě 2 CD s pražským vokálním ansámblem Cappella Mariana pod vedením Vojtěcha Semeráda. Jejich vlastní diskografie zahrnuje 3 nahrávky. „Da pacem Domine“ (2014) – hudba v českých zemích kolem roku 1620, „Ad Matrem venite“ (2019) – komorní hudba z kroměřížského archivu, a „Jako paprsek slunečního svitu“ (2021) – sólové CD Richarda Šedy za doprovodu bassa continua.

Richard Šeda / cink, umělecký vedoucí

Richard Šeda
Richard Šeda je rodák z Dačic. Absolvoval obor hra na trubku na Konzervatoři v Českých Budějovicích ve třídě Jiřího Pelikána. V roce 2005 zahájil své soukromé studium hry na cink na několika interpretačních kurzech v Praze a ve Francii u francouzské cinkenistky Judith Pacquier. Z jeho působení v mnoha zahraničních souborech staré hudby jmenujme například Concerto Copenhagen, Marini Consort Innsbruck, L´Arpa Festante München, Wiener Hofburgkapelle, Clemencic Consort Wien. V České republice spolupracuje například se soubory Czech Ensemble Baroque, Cappella Mariana, Collegium Marianum, Ensemble Inégal, Collegium 1704 a další. V roce 2007 založil vlastní soubor Capella Ornamentata se zaměřením na hudbu 16. a 17. století. Capella Ornamentata má na svém kontě 3 CD, řadu vystoupení na domácích i zahraničních pódiích a festivalech staré hudby a prezentuje se i v rozhlasovém a televizním vysílání.